پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226967
تشنگي را ببينيم يا افتتاح پارک آبي‌، توسعه شاليزارها و... را؟/انتقال آب از چهارمحال و بختياري حيات اين استان را نابود مي کند
تاریخ انتشار : 1395/08/19 09:02:03
نمایش : 767
نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: استاني که دائم دم از تشنگي و کمبود آب شرب مي‌زند اگر تنها ۱۰ درصد صرفه‌جويي کند همه مشکلات حل مي‌شود، تشنگي را ببينيم يا افتتاح پارک آبي‌، توسعه شاليزارها و... را؟
به گزارش جهانبين نيوز؛ اردشير نوريان نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي امشب در ستاد فرماندهي اقتصاد مقاومتي در چهارمحال و بختياري اظهار کرد: ۳۷ هزار جوان بيکار، معيشت مردم، نبود امکانات لازم و... اگرچه مسائل مهمي هستند ولي موضوع کليدي‌تر در اين استان مسئله آب و موضوعات مربوط به آن است.

وي با تاکيد بر اينکه امروز تجمع مردم در مقابل استانداري چهارمحال و بختياري را مديريت کرديم تصريح کرد:  تقاضاي مردم براي تجمع چه بود؟ جداي از اينکه بيکاري، صنعت، کشاورزي و... خواسته مردم اين است که جمهوري اسلامي ايران آن‌ها را شهروند خود بداند نه شهروند درجه دو.

نوريان در ادامه بيان داشت: خواسته مردم چهارمحال و بختياري اين است که آن‌ها را در تصميمات کلان دخيل بدانند، از دولت توقعات و انتظاراتي داريم چراکه ما به‌عنوان نمايندگان مجلس از تصميمات دولت دفاع کرديم پس اين رابطه بايد دوسويه باشد.

نماينده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي گفت: ما در سرمنشأ آبيم اما خودمان تشنه مانده‌ايم، مردم چهارمحال و بختياري تيپ حضرت قمر بني‌هاشم (ع) از اين استان در دوران دفاع مقدس رشادت‌هاي زيادي داشت، شهداي زيادي به جمهوري اسلامي ايران تقديم کردند و تاکنون در برابر فقر، نداري، بيکاري و ساير مشکلات با صبوري ايستادگي کرده جز سکوت پاسخي نداشتند اما ديگر بايد چه کاري انجام دهند که در تصميمات کلان به‌حساب آورده شوند.

وي يادآور شد: انتظار نداريم وزيران دولتي در يک استان درخصوص انتقال آب بين حوضه‌اي اظهاراتي داشته باشند و در استان ديگر سخني ديگر بگويند، تعلل و عدم اجراي طرح‌هايي که ۵۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار مي‌دهند براي ما خطر است نه قاچاق مواد مخدر، بي‌بندوباري و... .

نماينده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از اينکه چرا ميزان برداشت در اين استان با کنتورهاي هوشمند مشخص نمي‌شود يادآور شد: استاني که دائم دم از تشنگي و کمبود آب شرب مي‌زند اگر تنها ۱۰ درصد صرفه‌جويي کند همه مشکلات حل مي‌شود، تشنگي را ببينيم يا افتتاح پارک آبي‌، توسعه شاليزارها و... را؟

نوريان با طرح اين سؤال که چرا بدون مجوز سراغ کارايي کردن پروژه‌هايي چون بهشت‌آباد، تونل گلاب و... مي‌روند ادامه داد: اگر آب نيست براي همه نيست و اگر هست بايد براي همه باشد، انتقال آب از چهارمحال و بختياري حياتي براي اين استان باقي نمي‌گذارد و اين نوعي تبعيض است.

نماينده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به حادثه بلداجي و اينکه اين حادثه براي آب نبود بلکه به اين دليل بود که مرد احساس کردن به آن ظلم شده بيان داشت: ما مخالف آب براي مصارف شرب به اصفهان، يزد، رفسنجان و... نيستيم، اما وقتي عشاير چهارمحال و بختياري تشنه هستند، پسته‌کاري در رفسنجان، شالي‌کاري در اصفهان و... انجام نشود.

وي با اشاره به اينکه رئيس‌جمهور سابق خود را مديرکل آب اين استان معرفي کرد ولي تونل گلاب را بدون مجوز اجرا کرد ادامه داد: چرا دستور توقف طرح‌هاي حاشيه زاينده‌رود صادر شده و چرا معيشت و اقتصاد مردم را متوقف کرده‌ايد؟

نماينده شهرکرد، بن و سامان در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه به دليل نظارت اصفهان بر آب منطقه‌اي اين استان ۷۰ درصد آب اين استان از آب‌هاي زيرزميني بوده يادآور شد: در حال حاضر ۸۰ درصد دشت‌هاي ما ممنوعه است و ۵۰ درصد جمعيت استان يا آب شرب سالم ندارند و يا اصلاً آب ندارند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html